Updated on 2023/11/30

写真a

 
OHSAWA Hironori
 
Title
Professor

Research Areas

  • Humanities & Social Sciences / Education on school subjects and primary/secondary education

External Career

  • Yamagata University, Professor, 2009.04 -

 

Papers

  • 中学校数学科における等周問題の教材化の試み:GeoGebraのスライダー機能を活用して, 実践研究, (35) 1-10, 2022.09

    大澤弘典,太田亮

    Multiple Authorship (Only Japanese)

  • Development of Applications and Modelling by Action Research in Japanese Secondary School, Proceedings of the International Commission on Mathematical Instruction, Study14:Application and Modelling in Mathematics Education , 2004.02

    大澤 弘典

    Single Author

  • Mathematics of a relay: problem-solving in the real world, Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the Institute of Mathematics and Applications, 21(2), Oxford University Press, 2002.08

    大澤 弘典

    Single Author

  • 暗号の教材化についての一考察, 日本数学教育学会誌,第82巻9号, 2001.07

    大澤 弘典

    Single Author

  • Problem-solving exercises based on the actual cases, 日本数学教育学会誌,第82巻9号, 2000.08

    大澤 弘典

    Single Author

  • 点字の探究活動による場合の数の指導:算数を核にした総合的な学習の時間の展開例, 日本数学教育学会誌,第81巻12号, 1999.12

    大澤 弘典

    Single Author

  • 肥満とやせの判定基準づくり:数学を核とした総合的な学習の時間の展開例, 日本数学教育学会誌,第81巻11号, 1999.11

    大澤 弘典

    Single Author

  • 数学的モデリングにグラフ電卓の利用を図った教材例:テープレコーダのカウンターの問題 , 日本数学教育学会誌,第80巻9号, 1998.09

    大澤 弘典

    Single Author

  • 現実場面に基づく問題解決:グラフ電卓を利用した合科的授業展開を通して , 日本数学教育学会誌,第78巻9号, 1996.09

    大澤 弘典

    Single Author

display all >>

Grant-in-Aid for Scientific Research

  • Grant-in-Aid for Scientific Research(C),2022.04 - 2025.03

  • Grant-in-Aid for Scientific Research(C),2018.04 - 2022.03